זה סיפור על שמלה אחת. לא יקרה, לא מעצבת, אפילו לא קניתי אותה באירוע מיוחד.
אבל אני מצאה אותי בדיוק נכון, והפכה לזיכרון שאני לובשת בכל פעם מחדש.
הכול התחיל ביום שבת אחד, כזה שלא תכננתי בו שום דבר מיוחד. יצאתי לסיבוב בשוק
הפשפשים עם חברה – סתם להסתובב, לנשום קצת, לנקות את הראש. ואז, בין הדוכנים
של הספרים הישנים והכוסות הווינטג’, ראיתי אותה: שמלה לבנה. דקה, צנועה, עם
שרוולים קצרים ובד שנראה כאילו מישהו טווה אותו מתוך אור של בוקר.
היא לא נראתה כמו שום דבר אחר שענדתי קודם. אני בדרך כלל נמנעת מלבן – קשה לי
עם ההבלטה שלו, עם הרגישות לכתמים, עם מה שהוא משדר. אני תמיד פחדתי שלבן זה
יותר מדי “אני” על הבמה. אבל באותו רגע, משהו בי אמר: “תנסי”.
מדדי אותה שם, מאחורי וילון דק, על רקע מוזיקה שניגננה מרמקול ישן. וכשיצאתי
החוצה, הסתכלתי על עצמי ולא זיהיתי אותי. אבל בקטע טוב. הייתי… שלווה. השמלה
לא ניסתה להרשים. היא פשוט הייתה שם, כמו שלג ראשון, כמו דף חלק. והרגשתי שאני
יכולה להתחיל איתה משהו חדש.
מאז היא איתי אקטים – ובגדולים. לבשתי אותה בפיקניק ביום העצמאות, כשהשמיים
היו כחולים והעולם הרגיש נכון. היא הייתה איתי כשכרתי מישהו חדש, וגם ביום שבו
נפרדתי ממנו. היא הייתה איתי ביום שצחקתי עד שכאב לי הבטן, וגם ביום שבכיתי
במיטה עם כוס תה ביד.
היא תמיד שם. היא הופכת לפריט הבטחון שלי – משהו שמזכיר לי מי אני כשאני לא
מתאמצת.
עם הזמן היא קיבלה אופי. אני לא משתמשת בו. אבל אני לא מחליפה אותה. לא מחפשת
לה תחליף. כי היא לא סתם בגד. היא עדות. עדות לתקופה.
אני כל כך אוהבת ללבוש אותה. אמרתי לה – כי היא מזכירה לי שפשטות יכולה להיות
עוצמה. לא צריך הרבה רעש כדי להרגיש יפה. שלפעמים, אתה מוריד את כל השכבות –
את מוצאת את עצמך.
אז כן, זו רק שמלה. לבנה. פשוטה.
אבל עבורי – היא סיפור של גדילה.
של תעוזה. של קבלה עצמית.
ולפעמים, זה כל מה שצריך –
שמלה אחת, לבנה, שתגיד לך בשקט:
את מספיקה בדיוק כמו שאת.



